ETIKETA, PROTOKOL
Znalosť pravidiel etikety a pravidiel protokolu významne posilňujú kvalitu vzťahov s partnermi, ale aj s internými pracovníkmi. Ich správne aplikovanie v praxi je možné hlavne vtedy, ak znalosti a používanie týchto zvyklostí, pravidiel a noriem používame automaticky a samozrejme. Prílišná sebakontrola vonkajších prejavov je skôr rušivým prvkom a generuje signály nadradenosti.
Hlavné témy
Úvod do problematiky profesionálnej etikety a spoločenského protokolu, reprezentácia spoločnosti, ovplyvňované faktory firemnej kultúry, predstavovanie, uvítanie hostí na sekretariáte, čakanie návštevy, preferencia poradia, VIP návšteva, základné občerstvenie na sekretariáte, špecifikácia základného sortimentu pre občerstvenie, nástroje, riad, poháre, obrúsky, doplnky.
Uvádzanie hostí do priestoru rokovania, základné pravidlá pre zasadací poriadok, menovky, druhy stolovania pri rôznych druhoch rokovania a priestoroch, zvládnutie nehody - rozbitie, poliatie, ušpinenie.
Modelové situácie cvičenia.
Dvojdňový program